Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu, 2016r. Bez tytułu, 2007r. Sorsiere légère, 1964 r. Bez tytułu, 1971r. Homme Bleau, 1970 r. Fille Violette, 1965 r. Le Dame Sombre, 1964r. Koty, 1987 r. Niebieski Cylinder, 1964 r. Bez tytułu, 2015 r. Bez tytułu, 1966 r. Inny świat Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu, 1971r. Bez tytułu, 1971r. Z myślą o Janku !, 1990 r. Bez tytułu, 1971r. Bez tytułu, 1972 r. Bez tytułu, 1972 r. Bez tytułu Portret 1, 1988 r. Bez tytułu, 1990 r. Bez tytułu, 1970 r. Bez tytułu Dame Noir, 1969 r. Dame Au Chapeau, 1965 r. Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu, (Ptaki obrotowe) Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu Bez tytułu, 1963 r. Animale Volant, 1965 r. Femme Aux Seins Noirs, 1965 r. Paysage lunaire, 1966 r. I tableau texile, 1967 r. Jeune Fille, 1967 r. Dame Au Chat, 1967 r. Oie - Codille, 1970 r. Filletl rose, 1972 r. Bez tytułu, 1974 r. Roi Dechire, 1974 r. Bez tytułu, 1972 r. Dame Au Hibou, 1976 r Nu eu or, 1982 r. Bez tytułu, 2016 r. Ptak- Kwiat, 1982 r. Ubu Roi, 1982 r. Bez tytułu, 1971 r. Bez tytułu, 1972 r. Bez tytułu, (Dama z kwiatami we włosach), 1984 r. General Sekret, 1992 r. Bez tytułu, 2015 r. Damme Au chat rose, 1974 r.
 "Teresa nie zmienia się, wciąż szuka nowych doświadczeń, nowych technik: zaczęła od grafiki, plakatów, potem nadszedł czas obrazów spod igły, fantastycznych pejzaży, groteskowych postaci, wymyślonych ptaków teraz wreszcie frotaże. Hołd dla Maxa Ernsta, tak; ale jakże po polsku, a la Teresa (...)", Jan Lenica, 1988.

Teresa Byszewska ukończyła Wydział Grafiki warszawskiej ASP w 1956, pracę dyplomową tworząc w pracowni prof. Józefa Mroszczaka. Początkowo projektowała plakaty i ilustrowała książki dla dzieci. W latach 1954-1966 była żoną Jana Lenicy, z którym współpracowała przy jego pierwszych realizacjach filmowych. Jednak najważniejszym etapem jej działalności artystycznej stało się tworzenie obrazów z tkanin i koronek. Ich oryginalność przyniosła autorce międzynarodowe uznanie.

W ostatnich latach wyszywane na tkaninie przy pomocy maszyny do szycia rysunki stanowiły podkład pod wykonywane na - sprowadzanym z Tajlandii - papierze kompozycje graficzne techniką frotażu. Mieszka w Paryżu i w Warszawie. Miała ponad 20 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, wystawiała w wielu galeriach i muzeach Europy, m.in. w Paryżu, Monachium, Barcelonie, Zurychu, Londynie, Tokio, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu. Jej prace znajdują się w Museum für Gestaltung w Zurychu, Muzeum Narodowym w Poznaniu, w Privinciaa Museum w s-Hertogenbosch, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i w wielu kolekcjach prywatnych.