Maciej Hübner

Po prostu plakat. OD 10 CZERWCA

Maciej Hübner (ur. 1931) - jeden z najwybitniejszych polskich plakacistów. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (dyplom w 1955 roku w pracowni Józefa Mroszczaka). Uprawia plakat, grafikę książkową, ilustrację gazetową, wystawiennictwo, malarstwo - również marynistyczne. Ma na swoim koncie wystawy w Londynie, Paryżu, Wiedniu, Rzymie oraz Delhi. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień na krajowych i międzynarodowych konkursach graficznych. Jego znakomite, do dziś cenione i stanowiące ozdobę wielu kolekcji projekty reklamowały pojawienie się na naszych ekranach wielu wybitnych filmów, m.in. ROCCO I JEGO BRACI Luchino Viscontiego, KIESZONKOWCA Roberta Bressona, UKRZYŻOWANYCH KOCHANKÓW Kenji Mizoguchiego, LOLI Jacquesa Demy, PIĘKNA I BÓLU Masahiro Shinody, TERESY RAQUIN Marcela Carne, SŁOMIANEGO WDOWCA Billy Wildera a także O DWÓCH TAKICH, CO UKRADLI KSIĘŻYC Jana Batorego z bliźniakami Jarosławem i Lechem. Dla Teatru Wybrzeże zaprojektował znakomite plakaty do KOMEDII OMYŁEK, BALU MANEKINÓW, TAJEMNICZEJ IRMY VEP, PRZYGÓD KOZIOŁKA MATOŁKA i NOCY IGUANY.

Wystawa towarzysząca 27. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Warszawie.
Idiota, 1958 r. Inspektor i noc, 1965 r. Nóż w wodzie, 1962 r., reż. Roman Polański Opętanie, 1961 r. Tora!Tora!Tora!, 1972 r. Ostatni kurs, 1963 r. Smarkula, 1963 r. Transport z raju, 1963 r. Zaduszki, 1962 r. Karnawał Warszawski, 1970 r. Pułapka, 1971 r. Abel twój brat, 1970 r. Pechowy Sylwester, 1964 r. Dwaj ludzie z miasta, 1975 r. Tajemnica wiecznej nocy Czarne perły, 1960 r. W okopach Stalingradu, 1959 r. Hauptmann z Kolonii, 1957 r. Mętna woda, 1967 r. Ostatni po Bogu, 1968 r. Zosia, 1968 r. Odwiedziny prezydenta, 1961 r. Chata Wuja Toma, 1967 r. Bramkarz z naszej ulicy, 1959 r. Sygnały, 1959 r. Kochany łobuz, reż. Jean Becker, 1966 r. Kryptonim Morderca zostawia ślad, 1967 r., reż. Aleksander Ścibor-Rylski Zaduszki, 1962 r. reż. Tadeusz Konwicki Błysk nadziei, 1964 r. Alibi doskonałe, 1962 r. reż. Robert Day Chłopiec z dwóch światów, 1964 r., reż. Astrid Henning-Jensen Dwa żebra Adama, 1963 r., reż. Janusz Morgenstern Jestem niewiernym mężem, 1971 r., reż. Jean Aurel Kobiety nie bij nawet kwiatem, 1967 r., reż. Zdeněk Podskalský Ludzie przeciwko sobie, 1970 r., reż. Francesco Rosi Mam 16 lat, 1960 r., reż. Carl Balhaus Młyn na Padzie, 1957 r., reż. Alberto Lattuada Morderca mimo woli, 1959 r., reż. Umeji Inoue Piękno i ból, 1968 r., reż. Masahiro Shinoda Szczęście w teczce, 1963 r., reż. Radivoje Lola-Djukic Boom, 1970 r., reż. Joseph Losey Co za radość żyć, 1963 r., reż. Rene Clement Dylemat, 1962 r., reż. Henning Carlsen Dzieci Don Kichota, 1965 r., reż. Jewgieni Karielow Gorzki ryż, 1957 r., reż. Giuseppe De Santis Kapitan Fracasse, 1962 r., reż. Pierre Gaspard-Huit Kieszonkowiec, 1962 r., reż. Robert Bresson Kat, reż. L. Berlanga Kobieta wąż, 1969 r., reż. John Gilling Wspaniały rogacz, 1963 r., reż. Antonio Pietrangeli Bodnar Hanna, Wschodzi słońce wolności, 1957 r. Wielka większa i największa, 1963 r., reż. Anna Sokołowska Wąż morski z Loch Ness, 1963 r., reż. Gilbert Gunn Ukrzyżowani kochankowie, 1957 r., reż. Kenji Mizoguchi Lekkoduchy i dziewczyna, 1960 r., reż. Jurij Czulukin O dwóch takich co ukradli księżyc, 1960 r., reż. Jan Batory Taka miłość, 1961 r., reż. Jiří Weiss Tańczące molo, 1958 r., reż. Charles Frend Teresa Raquin, 1959 r., reż. Marcel Carné Trójgłowy smok, 1958 r., reż. Aleksandr Ptuszko Jak ukraść milion dolarów, 1968 r., reż. William Wyler Druga młodość cioci, 1964 r., Frigyes Mamcserov Szalona Barbara, 1958 r., reż. Vladimir Cech Gdyby wszyscy ludzie dobrej woli..., 1957 r., reż. Christian-Jaque Lola, 1967 r., reż. Jacques Demy Doktor Glas, 1969 r., reż. Mai Zetterling Olbrzym, 1965 r., reż. George Stevens Gracz, 1961 r., reż. C. Autant Ostatni Mohikanin, 1967 r., reż. Harald Reinl Rocco i jego bracia, 1963 r., reż. Luchino Visconti Via Margutta, 1963 r., reż. Mario Camerini Rififi, 1958 r., reż. Jules Dassin